Δίδυμοι, Επικοινωνία

ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΝΟΠΟΥΛΟΣ

 

O Ερμής για τον οποίο ο Βρετανός ακαδημαϊκός Ρ. Φ. Γουΐλετς έγραψε ότι «είναι ο πλέον συμπαθής, ο πλέον ασταθής, ο πλέον συγκεχυμένος, ο πιο πολυσύνθετος και επομένως ο πιο Έλληνας από όλους τους ολύμπιους θεούς» είναι ένα θείο παιδί.

 

 

Οι Δίδυμοι ως παιδιά

 

Οι Δίδυμοι είναι το πιο προσωποκεντρικό από τα ζώδια του αέρα. Χρησιμοποιούν πολλά «Εγώ», « Δικό μου», «Εμένα» ενώ προσπαθούν να ενσωματώσουν αυτό το εγώ στον μεγάλο κόσμο.  Οι Δίδυμοι μεγάλωσαν σε ένα σπίτι που ως μικρά παιδιά δεν μπορούσαν να καταλάβουν το είδος της επικοινωνίας των γονιών τους επειδή οι διαφωνίες μεταξύ τους δεν λυνόντουσαν με πράξεις αλλά με λέξεις. Έτσι αφού ως  παιδιά δεν μπορούσαν να αντιληφθούν τι σημαίνουν οι λέξεις ένιωθαν αβεβαιότητα για το τι γινόταν στ’ αλήθεια. Καταλάβαιναν ότι κάτι σημαντικό συνέβαινε αφού οι γονείς ταρασσόντουσαν  από αυτές τις παράξενες λέξεις.  Τα παιδιά Δίδυμοι μαθαίνουν να χρησιμοποιούν καλά τις λέξεις και βρίσκουν εξαιρετικά ενδιαφέρουσα την επικοινωνία σε όλες της τις μορφές.

Οι Δίδυμοι είναι εξερευνητές του πνεύματος και η περιέργεια είναι φυσική και μπορεί να εκδηλωθεί με διάφορους τρόπους που εξαρτώνται από το περιβάλλον που μεγάλωσαν. Εάν ως παιδιά ζούσαν σε ένα περιβάλλον με ελάχιστη ή καθόλου παιδεία, (ή εάν έχουν αρκετούς πλανήτες σε  ζώδια του αέρα στον αστρολογικό τους χάρτη), απολαμβάνουν τις συζητήσεις και τους αρέσει μια ζωντανή και δραστήρια κοινωνική ζωή. Κάθε πρόσωπο που συναντάνε είναι μια καινούργια πηγή πληροφόρησης και ενδιαφέροντος. Αναζητώντας το καινούργιο ερέθισμα, την επόμενη πληροφορία, τη νέα επαφή ξεχνάνε την παλιά. Είναι αυτή τους η τάση που μπορεί να δημιουργήσει  εντάσεις στην ερωτική τους ζωή με το/η σύντροφο να δυσανασχετεί με τα νέα πρόσωπα που μπαίνουν συνεχώς στο κάδρο.

Εάν το περιβάλλον που μεγαλώνουν είναι περισσότερο διανοητικό, ή πιεστικό στο θέμα της εκπαίδευσης τότε οι Δίδυμοι θα εξερευνήσουν περισσότερο έντονα τον κόσμο της γνώσης και της γλώσσας. Επί πλέον είναι ενθουσιώδεις όταν μοιράζονται πληροφορίες και κοινωνικές δραστηριότητες με διαφορετικούς τύπους ανθρώπων.  Πάντως φαίνεται ότι οι πιο καλλιεργημένοι Δίδυμοι έχουν το ίδιο πρόβλημα με τους λιγότερο μορφωμένους Διδύμους: χρειάζεται να καταβάλουν προσπάθεια ώστε να διατηρήσουν ζωντανή και για μεγάλη διάρκεια οποιαδήποτε σχέση.

Οι Δίδυμοι είναι προορισμένοι να μένουν νέοι, ανοιχτοί και να διατηρούν την παιδικότητά τους. Πολλοί Δίδυμοι όταν είναι νέοι είναι σκόρπιοι, άστατοι, προσπαθούν κάτι μετά δοκιμάζουν κάτι άλλο, είναι ανήσυχοι, δεν στέκονται σε ένα μέρος, σαν εκκρεμή αλλάζουν συνεχώς πλευρά, τρέχουν χωρίς να φτάνουν. Διαθέτουν το είδος της συμπεριφοράς που μπορεί να τρελάνει τους άλλους. Μεγαλώνοντας όμως αρχίζουν να επιβραδύνουν, να είναι περισσότερο σταθεροί ενώ οι περισσότεροι συνεχίζουν να είναι ανοιχτοί στη ζωή, με γνήσια περιέργεια για τους ανθρώπους και τα πράγματα χωρίς όμως την ανυπομονησία, το θόρυβο και την υπερένταση  των νεανικών τους χρόνων.

Αναζητώντας το καινούργιο ερέθισμα, την επόμενη πληροφορία, τη νέα επαφή ξεχνάνε την παλιά. Είναι αυτή τους η τάση που μπορεί να δημιουργήσει  εντάσεις στην ερωτική τους ζωή με το/η σύντροφο να δυσανασχετεί με τα νέα πρόσωπα που μπαίνουν συνεχώς στο κάδρο.

Ερμής, ο κατεργάρης

 

Οι Δίδυμοι που είναι το «παιδί» των ζωδίων του αέρα, έχει ως κυβερνήτη το θεό Ερμή. Ο Ερμής έχει μητέρα τη Μαία που είναι ταυτόχρονα το όνομα μιας νύμφης και το όνομα στο οποίο ο Δίας απευθύνεται στη μεγάλη θεά Νύχτα όταν αναζητάει ένα χρησμό. Άρα ο Ερμής δεν είναι παιδί μιας συνηθισμένης γυναίκας. Είναι γιος μιας παντοδύναμης θεότητας. Ακόμα και το ζευγάρωμα  της με τον Δία δεν ανήκει στους συνηθισμένους  βιασμούς του Πατέρα των Θεών και των Ανθρώπων, αλλά αποτελεί την ένωση ενός λαμπερού πνεύματος με τα ανεξιχνίαστα βάθη του ασυνείδητου και της ίδιας της φύσης.

Ο Ερμής γεννήθηκε σε μια σπηλιά του όρους της Κυλλήνης στην Αρκαδία. Μόλις γεννιέται αμέσως αισθάνεται πλήξη και ανησυχία. Σύμφωνα με τον Όμηρο ο Ερμής δε βολευόταν στην κούνια του αλλά  ανυπομονούσε να κάνει κάτι. Αυτή η αίσθηση ταιριάζει επακριβώς με τον αστρολογικό συμβολισμό των Διδύμων. Ο οίκος που έχουμε τον Ερμή μας στον αστρολογικό χάρτη δείχνει τον τομέα που είμαστε ανυπόμονοι και νευρικοί, τον τομέα που θέλουμε να κάνουμε κάτι, που χρειαζόμαστε αλλαγές, ποικιλία και χώρο να κινηθούμε. Ο θεός Ερμής από την πρώτη κιόλας ημέρα της γέννησής του αναζήτησε την περιπέτεια. Πετάχτηκε από την κούνια και ξεκίνησε για κάπου, χωρίς να ξέρει τι πρόκειται να του συμβεί, χωρίς να τον νοιάζει πως θα εξελιχθούν τα πράγματα. Ο αστρολογικός Ερμής μπορεί να συνδεθεί με το απροσδόκητο, το απρόβλεπτο και τη συγχρονικότητα,  ή με γεγονότα που μπορεί να φαίνονται αρχικά τυχαία αλλά που αργότερα θα αποκτήσουν νόημα ή θα αποδειχθεί ότι εξυπηρετούσαν ένα σκοπό.

Ο Ερμής φτάνοντας στην εξώπορτα του σπιτιού έπεσε τυχαία πάνω με μια χελώνα. Θαυμάζοντας το κέλυφός της είπε στη χελώνα : «Είσαι πολύ ωραία έτσι όπως είσαι, αλλά μπορώ να κάνω καλύτερα πράγματα από το να βλέπω πόσο όμορφη είσαι». Ήδη μιλάμε για την εφευρετικότητα και την επινοητικότητά του Ερμή. Μπορεί να χρησιμοποιήσει τα χέρια του. Έτσι την σκοτώνει, παίρνει το κέλυφός της και  προσθέτει  στη συνέχεια για χορδές κομμάτια από προβατίσια έντερα σε ένα έξοχο μουσικό όργανο τη λύρα. Εδώ ο Ερμής παρουσιάζεται σαν τεχνίτης, κάποιος που είναι ευφυής, επιδέξιος, που πιάνουν τα χέρια του. Βεβαίως ο Ερμής έχει κι ένα κομμάτι σκληρότητας σκοτώνοντας την χελώνα. Υπάρχουν κάποιοι Δίδυμοι που ενώ είναι απότομοι και αγενείς είναι τόσο χαριτωμένοι και γοητευτικοί που είσαι έτοιμος να παραβλέψεις αυτή την πλευρά τους.

Εξαντλημένος και πεινασμένος από την ενασχόλησή του αυτή, αποφασίζει να ταξιδέψει στο βορρά αναζητώντας τροφή. Φτάνει στην Πιερία και βλέποντας ένα κοπάδι βοδιών που ανήκει στον αδελφό του Απόλλωνα αποφασίζει να το κλέψει. Στη σκέψη ότι μπορεί να γίνει αντιληπτός σκαρφίζεται ένα τέχνασμα για να μπερδέψει τον αδελφό του. Ξεχωρίζοντας από το κοπάδι τα 50 καλύτερα ζώα τα κάνει να περπατούν ανάποδα έτσι ώστε τα ίχνη τους να οδηγούν στο σημείο από όπου αυτά ξεκίνησαν. Έπειτα κατασκευάζει ειδικά σανδάλια για τον ίδιο  ώστε να κρύψει και τα δικά του ίχνη. Σαν κάποιους Διδύμους που δεν ξέρεις αν έρχονται ή αν φεύγουν. 

Τα οδηγεί στην Πύλο όπου τα κρύβει σε έναν στάβλο εκτός από δύο τα οποία και σφάζει, το ένα για να χορτάσει την πείνα του και το άλλο για θυσία χωρίζοντάς το σε δώδεκα κομμάτια με κάθε κομμάτι να αφιερώνεται σε ένα από τους θεούς του Ολύμπου συμπεριλαμβάνοντας σε αυτούς και τον εαυτό του φυσικά. Μετά επέστρεψε στη κούνια του.

Το νόημα των 12 θυσιών σε δώδεκα εντελώς διαφορετικούς θεούς μεταξύ τους δείχνει ότι ο Ερμής τιμάει τον κάθε ένα ξεχωριστά χωρίς να ενδιαφέρεται για τις μεταξύ τους διαφορές. Με τον ίδιο τρόπο και ο αστρολογικός Ερμής συμβολίζει το κομμάτι του εαυτού μας που μπορεί να ταυτιστεί με διαφορετικές αξίες, αρχές και χαρακτηριστικά που εκφράζουν οι άλλοι πλανήτες στο χάρτη μας με τους οποίους συνδέεται με όψεις. Έτσι ο Ερμής μπορεί να λατρεύει τον Κρόνο τη μία μέρα, εξυμνώντας τις αρετές της πειθαρχίας, της υπομονής και του περιορισμού και την επόμενη να υπερασπίζεται τον Δία αναλαμβάνοντας με ενθουσιασμό κάτι καινούργιο που δεν έχει δοκιμάσει πριν.

 

Δίδυμοι, Επικοινωνία

(συνέχεια)

Εκτός όμως από την τιμή που έκανε στους δώδεκα θεούς ο Ερμής ταυτόχρονα έκλεψε και κάτι από τον καθένα. Τα κοπάδια του Απόλλωνα δεν ήταν η μόνη κλεψιά του. Κάποια μέρα έκλεψε τους κεραυνούς του Δία, άλλη την περικεφαλαία της Αθηνάς, πήρε ακόμα και τη μαγική ζώνη της Αφροδίτης χωρίς να της ζητήσει την άδεια. (Αναρωτιέται κανείς τι την έκανε; Αλλά να θυμίσουμε και την ερμαφρόδιτη φύση του Ερμή). Οι κλοπές από τους θεούς υπονοούν για άλλη μια φορά ότι ο Ερμής έχει χαρακτηριστικά απ’ όλους.

Την επόμενη κιόλας μέρα όμως ο Απόλλωνας ως μάντης που ήταν καταλαβαίνει αμέσως το τέχνασμα του αδελφού του και τον ανακαλύπτει ταξιδεύοντας στο σπήλαιο όπου τον κατηγορεί στη μητέρα του. Ακολουθεί έντονη αντιπαράθεση με τον Ερμή ο οποίος αρνείται τα πάντα και του προτείνει να πάνε στον Όλυμπο για να λύσει ο Δίας τη διαφορά τους. Ο Δίας διαπιστώνοντας την ευστροφία και ικανότητα του μικρού του γιου, αλλά και την πονηριά και το θράσος του από την άλλη, ακούγοντας και τα παράπονα του Απόλλωνα καταφέρνει να συμφιλιώσει τα δύο αδέλφια και πείθει τον μικρό Ερμή να επιστρέψει τα υπόλοιπα βόδια στον αδελφό του.

Επιπλέον για να τον εξευμενίσει πλήρως ο Ερμής του παίζει μουσική με την λύρα που έχει φτιάξει. Ο Απόλλωνας μαγεύεται τόσο που τη  ζητάει ως δώρο. Ο Ερμής του τη χαρίζει αφού  του επιτρέψει να κρατήσει τα βόδια που του έκλεψε. Η ανταλλαγή γίνεται και επιπλέον ο Απόλλωνας του χαρίζει το κηρύκειο, το οποίο στην αρχή ήταν απλά ένα ξύλο ελιάς με δυο ταινίες κι αργότερα φίδια που στριφογύριζαν γύρω του.Το μαγικό ραβδί έγινε το σύμβολο της ειρήνης, του πλούτου και της ευτυχίας. Τόσο η ελιά όσο και τα φίδια, είναι αρχαιότατα σύμβολα της αθανασίας. Επομένως το κηρύκειο στα χέρια του Θεού Ερμή φέρει το επιπλέον νόημα ότι δίνει ζωή στους νεκρούς.

 

Ο Ερμής Ψυχοπομπός

 

Ο Ερμής που ξεκίνησε την καριέρα του εφευρίσκοντας τη λύρα και κλέβοντας τον αδελφό του μετά έγινε ο Αγγελιαφόρος των θεών  κι ύστερα Ψυχοπομπός. Αυτός δηλαδή που συνόδευε τις ψυχές στον κάτω κόσμο. Έτσι μπορούσε να διατρέχει ανεμπόδιστα όλους τους κόσμους: τον πάνω, τον κάτω και τη γη που βρίσκεται ανάμεσά τους. Ο Ερμής είναι η μόνη θεότητα που δεν έχει ένα συγκεκριμένο μέρος που κατοικεί.  Ζει παντού. Μια άλλη εκδοχή της γέννησή του έχει επίσης ενδιαφέρον. Αυτή που τον κάνει δίδυμο αδελφό της Αφροδίτης με πατέρα τον Ουρανό. Ο γιος τους ο Έρως ήταν ο μεγάλος δαίμονας της αγάπης και της διχόνοιας. Αυτή η περίεργη ιστορία του Ερμή προσφέρει και μια άλλη διάσταση στο χαρακτήρα του που απέχει από αυτόν του κατεργάρη.  Η αδελφή/σύζυγος του είναι η θεά της γονιμότητας και ο γιος τους είναι η δύναμη της ζωής. Ο Ερμής ενώνει ακόμα κι αν υπάρχουν αντιπαραθέσεις ή καυγάδες και χωρισμοί – φέρνει κοντά τους διαφορετικούς αλλά μπορεί το ίδιο εύκολα και να τους απομακρύνει.

 

Φαίνεται ότι ο «δαίμονας» που υπάρχει μέσα στους Διδύμους τους φέρνει αντιμέτωπους με την αναπόφευκτη σύγκρουση μεταξύ δύο αντιθέτων.  Συνήθως αυτή τη σύγκρουση τη βιώνουν μέσα από τους άλλους και κυρίως μέσα στις αδελφικές σχέσεις που ένας αδελφός ή μια αδελφή εκπροσωπεί το «Καλό», έχει την αγάπη των γονιών και ο άλλος είναι ο «Κακός» που πάνω που προβάλλεται η σκοτεινή πλευρά της οικογένειας.

Οι δίδυμοι και ο δυισμός

 

Μονοζυγωτικά δίδυμα, όμοια δίδυμα, ή πανομοιότυπα δίδυμα. Υπάρχει μια τεράστια μυθολογία γι’ αυτά. Γοητεύουν και ταυτόχρονα δημιουργούν αμηχανία. Δύο άνθρωποι που μοιάζουν μεταξύ τους τόσο πολύ που φαίνονται ένας κι όμως δεν είναι. Πολλοί μύθοι σχετίζονται με τον αστερισμό των Διδύμων και όλοι συνδέονται μεταξύ τους προβάλλοντας το θαύμα των Διδύμων. Για τους αρχαίους `Έλληνες και Ρωμαίους στον αστερισμό των Διδύμων ήταν οι Διόσκουροι και μερικές φορές ο Αμφίονας με τον Ζήθο οι γιοι του Δια  και της Αντιόπης.

Ο Ζήθος ήταν δυνατός, μαχητικός, ετοιμοπόλεμος, «αρσενικός». Ο Αμφίονας έπαιζε λύρα, εκτιμούσε την τέχνη και την ευφυΐα, ήταν «θηλυκός». Η αντίθεση τους ήδη μάς προκαταλαμβάνει για την εγγενή διαφορετικότητα των αστρολογικών Διδύμων. Το κύριο θέμα των Διδύμων είναι οι αντιθέσεις που πρέπει να γεφυρωθούν.

Οι Διόσκουροι ( Διός+Κούροι, γιοι του θεού), ο Κάστωρ και ο Πολυδεύκης, ήταν παιδιά (δίδυμα) του Δία και της Λήδας και αδέρφια της ωραίας Ελένης. Είναι το ζευγάρι που περισσότερο ταυτίζεται με τον αστερισμό των Διδύμων.  Σύμφωνα με το μύθο η Λήδα από την ένωσή της με τον Δία γέννησε δυο αβγά. Από το πρώτο γεννήθηκε ο Κάστωρ και η Κλυταιμνήστρα και από το δεύτερο ο Πολυδεύκης και η Ελένη. Σε κάθε ζευγάρι υπάρχει ένα παιδί που είναι θνητό κι ένα που είναι αθάνατο. Εδώ παρατηρούμε όχι μόνο το θέμα των δύο αντίζηλων αδελφών αλλά και το θέμα αδελφός/αδελφή, αδελφές ψυχές. Για το θάνατο του Κάστορα υπάρχουν δύο εκδοχές, αλλά και οι δύο βασίζονται στη σύγκρουσή των Διόσκουρων με τα ξαδέλφια τους Ίδα και Λυγκέα κατά την οποία ο  Ίδας σκότωσε τον θνητό Κάστορα και ο Πολυδεύκης τον Λυγκέα. Ο θρήνος του Πολυδεύκη υπήρξε τόσο τεράστιος που ζήτησε από τον Δία να επαναφέρει στη ζωή τον Κάστορα, ή να ανταλλάξει τη ζωή του με τη δική του. Ο Ζευς εκτός χαρακτήρα έδειξε συμπόνια και αποφάσισε ότι τα δύο αδέλφια θα μπορούσαν εναλλάξ να ζουν μια στον Όλυμπο και μια στον κάτω Κόσμο στον Άδη. Αυτή η κυκλική εμπειρία των αντιθέτων που υπονοεί ότι ως θνητοί πρέπει να βιώσουν το θάνατο και το σκοτάδι και ως θεοί συμμετέχουν στις χαρές των θεών προσδίδει στο ζώδιο των Διδύμων τον κυκλοθυμικό  χαρακτήρα που τους αποδίδεται με τάση να περνάνε από τη χαρά στην κατάθλιψη και το αντίθετο. Δεν είναι παράξενο εξετάζοντας αυτόν τον μύθο που περιέχει την αντίθεση και τη σύγκρουση της θνητότητας, την απώλειας και του θανάτου με το πνεύμα και την αιώνια ζωή.

Οι μύθοι που περιέχουν διδύμους συνήθως εκφράζουν την αντίθεση του καλού με το κακό. Είναι αρχέτυπα που υπάρχουν σε όλες τις μυθολογίες- ελληνική, ρωμαϊκή, αιγυπτιακή, ινδική, κινεζική. Μερικές φορές οι δίδυμοι προσφέρουν στην ανθρωπότητα ή τις κοινωνίες. Οι Ινδοί δίδυμοι  Άσχιβνς προσφέρουν βροχή και γονιμότητα στη γη. Οι Ρωμαίοι Ρώμος και Ρωμύλος γιοι του Άρη ίδρυσαν τη Ρώμη- όμως τα αδέλφια μάλωσαν και ο Ρέμος σκοτώθηκε από τον Ρωμύλο. Στην Παλαιά Διαθήκη βρίσκουμε το ίδιο μοτίβο με τον Κάιν και τον Άβελ που παρόλο που ήταν δίδυμοι εκφράζουν  μια αντίθεση: ο Κάιν είναι ο σκοτεινός αδελφός, ο Άβελ ο φωτεινός.  Ο Σατανάς και ο Χριστός είναι και οι δύο γιοι του Θεού. Όπως και ο Ησαύ και ο Ιακώβ αποτελούν άλλο ένα ζευγάρι  αδελφών που συγκρούονται

Δίδυμοι, Επικοινωνία

(συνέχεια)

Φαίνεται ότι ο «δαίμονας» που υπάρχει μέσα στους Διδύμους τους φέρνει αντιμέτωπους με την αναπόφευκτη σύγκρουση μεταξύ δύο αντιθέτων.  Συνήθως αυτή τη σύγκρουση τη βιώνουν μέσα από τους άλλους και κυρίως μέσα στις αδελφικές σχέσεις που ένας αδελφός ή μια αδελφή εκπροσωπεί το «Καλό»,  έχει την αγάπη των γονιών και ο άλλος είναι ο «Κακός» που πάνω που προβάλλεται η σκοτεινή πλευρά της οικογένειας. Σε αυτή την περίπτωση είναι πιο δύσκολο να καταλάβει ένας Δίδυμος ότι ο «εχθρός» είναι μέσα του, ότι αποτελεί το άλλο κομμάτι του που χρειάζεται να κατανοήσει και να γεφυρώσει. Και τι πρέπει να γεφυρώσει ένας Δίδυμος; Όπως είδαμε και στο μύθο του Ζήθου και του Αμφίονα το αρσενικό με το θηλυκό, ή τις διανοητικές  με τις συναισθηματικές αξίες, ή την πνευματικότητα με τη σωματικότητα.  Ή τις θετικές και αρνητικές πλευρές  που οι ακρότητές τους είναι παρούσες στους Διδύμους. Αν είναι δύσκολη αυτή η ισορροπία για τους άλλους για τους Διδύμους είναι άθλος. Ο κίνδυνος είναι ότι εάν ένας Δίδυμος δεν αντιμετωπίσει τις εσωτερικές του αντιθέσεις  και την εσωτερική του αντιπαλότητα, τη σκιά και το φως,  τότε σχεδόν μοιραία θα την αντιμετωπίσει μέσα από αδέλφια, φίλους, συντρόφους, συνεργάτες, αφεντικά, ή οποιοδήποτε έρχεται κοντά του.  

Φυσικά έχουμε και εχθρικές μεταξύ τους αδελφές στη μυθολογία. Η Ινάνα η Σουμεριακή θεότητα της γονιμότητας κατεβαίνει στο Βασίλειο των Νεκρών για να διεκδικήσει την εξουσία της. Ωστόσο, η βασίλισσα και αδερφή της Ερεσκιγκάλ, διατάζει το θάνατό της. Η Άρτεμις και η Αφροδίτη  είναι επίσης αντίπαλες. Η μια εκπροσωπεί την παρθενία και η άλλη τις σαρκικές απολαύσεις.  Ακόμα και στα παραμύθια έχουμε δύο αντίζηλες που ανταγωνίζονται για την αγάπη ενός άντρα, ή για την εξουσία:  Η Χιονάτη και η  Κακιά  βασίλισσα, η Σταχτοπούτα και οι κακές αδελφές της, η Ψυχή και η Αφροδίτη για την αγάπη του Έρωτα. Ακόμα και η Ντόροθι στον Μάγο του Οζ (η Τζούντι Γκάρλαντ που την υποδύθηκε ήταν Δίδυμος), πρέπει να παλέψει με την κακιά Μάγισσα της Δύσης. Ζήλια μεταξύ αδελφών, φθόνος μεταξύ φίλων, διαμάχες ανάμεσα σε αντίζηλους,  όλα αυτά τα θέματα είναι εξωτερικές εκφράσεις του μύθου των Διδύμων.  

 

Επίλογος

 

Η μοίρα παίζει παιχνίδια και κάνει «κατεργαριές» στους Διδύμους γιατί το παιχνίδι και η «κατεργαριές» είναι χαρακτηριστικά της δικής τους ψυχής. Η δημιουργική γονιμότητα του Ερμή απεικονίζεται στη τεράστια λίστα των Διδύμων που μας άφησαν σαν κληρονομιά τη Μεγάλη Τέχνη τους:  ο Βάγκνερ, ο Δάντης  και ο Τόμας Μαν είναι μόνο τρεις τεράστιοι ανάμεσά τους. Αλλά τα  ενοχλητικά «ατυχήματα» και οι διαμάχες με αντίζηλους που φαίνεται ότι είναι σπαρμένος ο δρόμος των Διδύμων μπορεί να οδηγήσει σε ένα βαθύ σεβασμό για τη ρευστότητας της ζωής και του μυστηρίου του σκοτεινού/φωτεινού θεού. Χωρίς αμφιβολία οι Δίδυμοι θα βαριόντουσαν με οτιδήποτε λιγότερο.

 

 

 

 

 

ΣΧΟΛΙΑ

ASTROHEART NEWSLETTER

Εγγραφείτε στο Newsletter του ASTROHEART, για να λαμβάνετε αποκλειστικά E-Books από τον Γιώργο Πανόπουλο

Η εγγραφή έγινε με επιτυχία!