Η Αθήνα είναι Παρθένος

ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΝΟΠΟΥΛΟΣ

Η Αθήνα στις 18 Σεπτεμβρίου 1834 με διάταγμα της αντιβασιλείας του Όθωνα ανακηρύσσεται επίσημα σε ««Βασιλική καθέδρα και πρωτεύουσα».  Αστρολογικά είναι Παρθένος με κατά πάσα πιθανότητα Σελήνη στους Ιχθύς- που σημαίνει ότι  η νέα Αθήνα γεννήθηκε μάλλον σε Πανσέληνο- και με Αφροδίτη στον Σκορπιό.  Από όλα τα ζώδια αυτά τα τρία σχετίζονται με κρίσεις και κατ’ επέκταση με το κάρμα.

Όσοι έχουν περισσότερους από ένα πλανήτες σε αυτά τα ζώδια φαίνεται ότι έχουν μεγαλύτερο μερίδιο σε εμπόδια, ευθύνες και υποχρεώσεις (Παρθένος), ή σε συναισθηματικές αναταραχές και απογοήτευση (Ιχθύες). Όσο για τον Σκορπιό εκφράζει τον θάνατο και την αναγέννηση. Η Αθήνα όταν έγινε πρωτεύουσα ήταν ένα χωριό γύρω από το βράχο της Ακρόπολης. με δέκα  χιλιάδες πάμφτωχους κατοίκους σε καλύβες και 170 κατοικίες.

Η Παρθένος είναι τελειομανής, πρακτική, αναλυτική, δίνει σημασία στη λεπτομέρεια και στην τάξη, θέλει να είναι χρήσιμη, εκτιμάει τα όρια, την ταπεινότητα και την οργάνωση.

Οι Ιχθύες στο άλλο άκρο είναι εξαιρετικά ευαίσθητοι με τεράστια φαντασία. Είναι τρυφεροί και υποστηρικτικοί και κατακλύζονται από συναισθήματα. Δεν υπάρχουν όρια στις ανάγκες και τις επιθυμίες των Ιχθύων κι έτσι μένουν πάντα πεινασμένοι  και διψασμένοι με την αίσθηση ότι οι ανάγκες τους δεν  θα ικανοποιηθούν ποτέ- προέκτεινέ τα στην πόλη τώρα. Η Αθήνα ζει στη φαντασία και σε αυτό που φαντάζεται για τον εαυτό της με μια αίσθηση μεγαλείου παραβλέποντας την πραγματικότητα στην οποία σκοντάφτει κάθε μέρα. Στην καλύτερη περίπτωση θα μπορούσαμε να έχουμε τις κριτικές ικανότητες της Παρθένου που σε συνδυασμό με τον αλτρουισμό και την συμπόνια των Ιχθύων θα έδιναν μια χρήσιμη και δοτική στους κατοίκους της πόλη που εξυπηρετεί  τις ανάγκες των άλλων και νοιάζεται για την καθημερινότητά τους. Αντ΄ αυτού όμως έχουμε την αρνητική πλευρά αυτών των δύο ζωδίων: μια πόλη μάρτυρα, μια πόλη θύμα σε αναζήτηση Σωτήρα- σκέψου πώς αντιμετωπίζουμε κάθε φορά τους υποψήφιους Δημάρχους.  

Η Πανσέληνος που σχηματίζουν Ήλιος και Σελήνη δείχνει αναποφασιστικότητα. Ναι μεν διαθέτουμε την αντικειμενικότητα και τη διαύγεια να δούμε τι πάει στραβά με την πόλη μας, είμαστε ανοιχτοί σε προτάσεις και επιλογές που θα την βελτιώσουν, μπορούμε να ζήσουμε με τα παράδοξα και τις αντιφάσεις της- από κάτω ο πολιτισμός του μετρό από πάνω το χύμα των συγκοινωνιών – όμως τις περισσότερες φορές χανόμαστε μέσα στις πολλές επιλογές αποδυναμώνοντας το στόχο: «θα μπορούσε να είναι έτσι αλλά πάλι μήπως…». Δεν υπάρχει η επιμονή, η πίστη και ο φανατισμός ώστε να ξεπεραστούν οι αμφιβολίες και η  τάση για αντιπαραθέσεις.

Με έμφαση στα μεταβλητά- δηλαδή Ήλιος/Σελήνη σε Παρθένο και Ιχθύς, Ερμή στην Παρθένο,  και Δία και Βόρειο Δεσμό στους Διδύμους- αυτή η πόλη κάνει τα πάντα για να αποφύγει να λύσει τα προβλήματά της. Τα μεταβλητά ζώδια ενδιαφέρονται για ιδέες, γνώση, ή ιδανικά. Υπάρχει προσαρμοστικότητα και ευελιξία – θυμήσου την ταχύτητα που δημιουργήθηκαν οι εγκαταστάσεις των Ολυμπιακών αγώνων-   και από την άλλη η έντονη επιθυμία για συνεχείς αλλαγές έχει σαν αποτέλεσμα σχέδια που χρειάζονται πολύ χρόνο για την υλοποίησή τους, σταθερότητα και συνέχεια να μπαίνουν στο ντουλάπι ή καθυστερούν υπερβολικά- το παλιό εργοστάσιο Φιξ χρειάστηκε 16 χρόνια για να μετατραπεί σε Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.

Είναι διάχυτη στην πόλη η αίσθηση ότι δεν ξέρει ακριβώς τι θέλει με αποτέλεσμα  ανησυχία, νευρικότητα και δυσφορία. Αντίθετη με τους στόχους  που χρειάζονται ζει μέρα τη μέρα. Ουσιαστικά η μανία της αλλαγής μαζί με την έλλειψη συνέπειας και σταθερότητας δημιουργούν μια πόλη που συνεχώς αλλάζει χωρίς στόχο: η Αθήνα είναι ίσως η μοναδική μητρόπολη του κόσμου που δεν έχει παράδοση και συνέχεια: ελάχιστα τα σημεία αναφοράς της πόλης που διατηρούνται μέσα στις δεκαετίες. Ουσιαστικά πρόκειται για μια πόλη χωρίς μνήμη. Αυτή η συνεχής ρευστότητα, να πατάς συνεχώς σε κινούμενη άμμο εντείνουν το άγχος και τη γκρίνια.  Ούτε ο Άρης βοηθάει αφού στον Καρκίνο βρίσκεται σε  δύσκολη θέση και σηματοδοτεί μια προσκόλληση στο απώτατο, αρχαιοελληνικό παρελθόν ταυτόχρονα αυξάνει την κυκλοθυμία και την παρόρμηση, ενώ υπάρχει και η άρνηση σε κάθε είδους εξουσία, ή σε απαγορεύσεις, ή περιορισμούς που προσπαθούν να τιθασεύσουν τις συναισθηματικές αντιδράσεις. Όσο για τον Κρόνο στον Ζυγό δηλώνει ότι  χρειάζεται να μάθουμε τι σημαίνει κοινωνικότητα, ενδιαφέρον για το δημόσιο χώρο και πώς να σχετιζόμαστε πολιτισμένα μεταξύ μας.

Όσοι έχουν έντονο Σκορπιό στους χάρτες τους λέγεται ότι ζουν πολλές ζωές σε μια ζωή. Υπάρχει τρομακτική αντοχή και δεν υπάρχει κρίση ή αναταραχή που να μην μπορεί να αντιμετωπιστεί. Η Αθήνα έχει Αφροδίτη στον Σκορπιό: πάθος, ένταση, όλα ή τίποτα. Η πόλη γεννάει έντονα αισθήματα στα όρια του συναισθηματικού εξτρεμισμού- φανατικούς λάτρεις  και ορκισμένους εχθρούς. Ασκεί τόσο έντονη γοητεία και μαγνητισμό που μπορεί να σου πουλήσει τα πάντα αλλά στην κακή εκδοχή της μπορεί να καταστρέψει τις ζωές των άλλων ή να χρησιμοποιήσει τακτικές μαφίας για να επιβιώσει.. Πεθαίνει και ξαναγεννιέται αέναα σαν τον φοίνικα– είναι εντυπωσιακό ότι  Φοίνιξ ήταν το πρώτο και ασημένιο νόμισμα που κυκλοφόρησε στο κράτος της σύγχρονης Ελλάδας. 

Υ.Γ. Η Αθήνα είναι Παρθένος.  Να θυμίσω ότι η  Παρθένος όταν κοιτάζει τον εραστή/ερωμένη- εμάς δηλαδή-  μπορεί να έχει το αθώο βλέμμα «σε παρακαλώ να είσαι ευγενικός/η είναι η πρώτη μου φορά» ενώ την ίδια στιγμή σκέφτεται «θα το κάνουμε  σήμερα κιόλας».

 

ΣΧΟΛΙΑ

Κάρμα σημαίνει Δράση

Ο νόμος του κάρμα είναι ουσιαστικά ίδιος με τον 3ο νόμο της βαρύτητας της φυσικής του Νεύτωνα που λέει ότι: «σε κάθε δράση υπάρχει ίση και αντίθετη αντίδραση». Από τον Γιώργο Πανόπουλο.

Κάρμα σημαίνει Δράση

Κάρμα σημαίνει Δράση

Ο νόμος του κάρμα είναι ουσιαστικά ίδιος με τον 3ο νόμο της βαρύτητας της φυσικής του Νεύτωνα που λέει ότι: «σε κάθε δράση υπάρχει ίση και αντίθετη αντίδραση». Από τον Γιώργο Πανόπουλο.

ASTROHEART NEWSLETTER

Εγγραφείτε στο Newsletter του ASTROHEART, για να λαμβάνετε αποκλειστικά E-Books από τον Γιώργο Πανόπουλο

Η εγγραφή έγινε με επιτυχία!