Το Πάρτι (1968)

 

ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΝΟΠΟΥΛΟΣ

Ποσειδώνας Vs Δίας

ένα κουβάρι χωρίς άκρη

 

 

Ένας ατζαμής Ινδός ηθοποιός απολύεται κακήν κακώς από τα γυρίσματα της ταινίας που κατάστρεψε αλλά προσκαλείται κατά λάθος σε ένα πριβέ χολιγουντιανό πάρτι με ολέθριες συνέπειες και πολύ γέλιο.

Ο αφελής Χρούντι Μπάκσι καταφτάνει στην έπαυλη με ένα σαραβαλιασμένο τρίκυκλο ανάμεσα στις αστραφτερές λιμουζίνες και αμέσως ξεκινά μια αλυσίδα από απελπιστικές γκάφες και συγκυρίες που φέρνουν το απόλυτο χάος στη χλιδάτη σύναξη.

Κάθε κανονικότητα εκτροχιάζεται. Συζητήσεις δεν βγάζουν νόημα, συντριβάνια κινούνται άσεμνα, αθώες επισκέψεις στο μπάνιο καταλύουν το σύμπαν, κοτόπουλα προσγειώνονται σε περίτεχνα σινιόν, ο μπάτλερ είναι σκνίπα, ένας χίπις ελέφαντας περιφέρεται ανάμεσα σε μεγιστάνες με σμόκιν και σέξι αστέρες της σόουμπιζ, η βίλα μετατρέπεται σε ένα απέραντο αφρόλουτρο, οι καλεσμένοι βουτάνε εκστασιασμένοι στις σαπουνάδες για να ξεπλύνουν την κοσμική ανία τους.

Σ΄αυτό το κομφούζιο υπερβολής και παραλογισμού, μια δυσαρμονική (σύνοδος, αντίθεση, τετράγωνο) όψη Ποσειδώνα – Δία μπορεί να είναι η αιτία.

Ο Ποσειδώνας είναι τέχνες, αισθητική, αναζήτηση ενός ανώτερου νοήματος, αλλά και έλλειψη πρακτικότητας, τάσεις φυγής, ουσίες. Ο Δίας είναι τολμηρός, έξω καρδιά, αλλά και θρασύς, απρόσεκτος, χωρίς αίσθηση του μέτρου. Αποτέλεσμα εδώ, μια αλλοπρόσαλλη μίξη από κόσμο του θεάματος, καλό γούστο, τζαζ και μποσανόβα του Μαντσίνι, με ποτάμια αλκοόλ, γαβάθες με χαβιάρι, αλαζονεία, ματαιοδοξία και επικά ευτράπελα.

Ιδίως όταν βάλλεται, ο Ποσειδώνας δεν φημίζεται για την κοινή λογική του. Ο Δίας απ’ την άλλη, μεγεθύνει ό,τι αγγίζει- τη μεγαλομανία, το απατηλό, τη σύγχυση, την ομαδική τρικυμία εν κρανίω στην προκειμένη.  

Ο Χρούντι πάντως, νιώθει πως τα έχει όλα υπό έλεγχο και πέρασε καλύτερα απ’ όλους. Στο τέλος μάλιστα, εγκαταλείπει τον τόπο του εγκλήματος με την εύθραυστη Γαλλιδούλα που ξεχώρισε στο πλήθος, όπως θα έκανε κάθε καλόκαρδος Ιχθύς που ψάχνει να σώσει τον αβοήθητο.

*Είναι η πρώτη ταινία που γύρισε ο Βρετανός Πίτερ Σέλερς στο Χόλιγουντ και οι απόψεις διχάστηκαν από την αρχή. «Μια συμπαθητική καλλιτεχνική αποτυχία» για τους κριτικούς, «μια από τις πιο ριζοσπαστικές ταινίες στην ιστορία του αμερικανικού κινηματογράφου» για τον σκηνοθέτη Μπλέικ Έντουαρντς, μια κωμωδία- σημείο αναφοράς όπως και να ‘χει. «Σ’ αυτό το πάρτι όλοι χωράνε κι όλα είναι πιθανά» προειδοποιούσε το τρέιλερ.

 

Το Πάρτι, 1968

ΚΛΑΣΣΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ – «ΤΟ ΠΑΡΤΥ»(“The Party” – 1968)

ΣΧΟΛΙΑ

Έκλειψη Σελήνης στον Υδροχόο, 27.7.18

Η συγκεκριμένη Πανσέληνος φωτίζει τις αρχετυπικές αλήθειες του Υδροχόου και του Λέοντα: κάθε άνθρωπος αποτελεί μια σπίθα του θεϊκού και ταυτόχρονα ένα αδιαχώριστο κομμάτι του ιστού της ζωής. Από τον Γιώργο Πανόπουλο.

Έκλειψη Ηλίου στον Καρκίνο, 13.7.18

Η πρόκληση είναι να αντέξουμε τα δυνατά αισθήματα που πολλές φορές είναι ενοχλητικά, να τα νιώσουμε, να τα σεβαστούμε, να μην τα κρίνουμε, να τα καταλάβουμε. Από τον Γιώργο Πανόπουλο.

Πανσέληνος στον Αιγόκερο, 28.6.18

Με αιχμή την οικογένεια, το σπίτι, τα παιδιά, τους γονείς ή την ίδια την συντροφική σχέση αναδύονται πιθανόν θέματα που οδηγούν σε απογοήτευση ή ματαίωση. Από τον Γιώργο Πανόπουλο.

Έκλειψη Σελήνης στον Υδροχόο,  27.7.18

Έκλειψη Σελήνης στον Υδροχόο, 27.7.18

Η συγκεκριμένη Πανσέληνος φωτίζει τις αρχετυπικές αλήθειες του Υδροχόου και του Λέοντα: κάθε άνθρωπος αποτελεί μια σπίθα του θεϊκού και ταυτόχρονα ένα αδιαχώριστο κομμάτι του ιστού της ζωής. Από τον Γιώργο Πανόπουλο.

Έκλειψη Ηλίου στον Καρκίνο, 13.7.18

Έκλειψη Ηλίου στον Καρκίνο, 13.7.18

Η πρόκληση είναι να αντέξουμε τα δυνατά αισθήματα που πολλές φορές είναι ενοχλητικά, να τα νιώσουμε, να τα σεβαστούμε, να μην τα κρίνουμε, να τα καταλάβουμε. Από τον Γιώργο Πανόπουλο.

Πανσέληνος στον Αιγόκερο, 28.6.18

Πανσέληνος στον Αιγόκερο, 28.6.18

Με αιχμή την οικογένεια, το σπίτι, τα παιδιά, τους γονείς ή την ίδια την συντροφική σχέση αναδύονται πιθανόν θέματα που οδηγούν σε απογοήτευση ή ματαίωση. Από τον Γιώργο Πανόπουλο.